Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj się

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj mnie

Załóż konto

Pola zaznaczone gwiazdką(*) są wymagane.
Imię i nazwisko *
Użytkownik *
Hasło *
Powtórz hasło *
Email *
Powtórz email *
Captcha *
Reload Captcha
Witamy, Gość
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: CHILD BENEFIT

CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6004

  • BEATA
  • BEATA Avatar
WITAM. MAM NASTĘPUJĄCE PYTANIE,URODZIŁAM DZIECKO I PARĘ DNI PO OPUSZCZENIU SZPITALA PRZYSZEDŁ MI DO DOMU FORM NA CHILD BENEFIT, MĄŻ WYPEŁNIŁ TEN FORM I ZAMIAST WYSŁAĆ TO POJECHAŁ I WRZUCIŁ DO SKRZYNKI W SOCJALU(TAM GDZIE WRZUCAMY NP. ZWOLNIENIA LEKARSKIE) CZEKAMY ZA ODP JUZ 3 TYDZIEN I NIEWIEM CZY NALEZY WYSŁAĆ NOWY FORM O CHILD BENEFIT CZY MAMY CZEKAĆ. CHODZI MI MIANOWICIE O TO CZY NASZ SOCIAL W GALWAY WYSŁAŁ SAM TEN FORM W ODPOWIEDNIE MIEJSCE CZY TEN PAPIER POSZEDŁ DO KOSZA?JAK DŁUGO CZEKA SIE ZA ODP CZY PRZYDZIELĄ NAM CHILD BENEFIT?POZDRAWIAM I DZIĘKUJE

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6005

  • WTF
  • WTF Avatar
ja czekalam chyba 3 miesiace, a jak w miedzyczasie poszlam do socjala zapytac co z tym zasilkiem, to pan mi powiedzial, ze i rok mozna czekac na odpowiedz, bo tym sie zajmuje jakas instytucja w dublinie, ktora owych formularzy ma od metra i ciut ciut.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6006

  • skruszka1
  • skruszka1 Avatar
Ja czekalam 9 miesecy- wiec sie nie denerwuj :D na pewno dostaniesz zwot pieniazkow do tylu :D

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6008

  • lena
  • lena Avatar
trzeba poczekac .odeslac napewno odeslali, bardzo rzadko gubia dokumenty . to nie Polska.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6009

  • aga
  • aga Avatar
jakie 3 miesiace? jakie 9 miesiecy? jezeli urodzilas dziecko w Irlandii i dostalas formularz do wypelnienia to gora miesiac jak masz pieniazki na koncie. Jest na to okreslony czas. Jezeli do roku nie wyslesz formularza o child benefit moze ci przepasc.
Chyba ze dziecko urodzilo sie w Polsce wtedy czeka sie dluzej i moze to byc kilka miesiecy.
Ja bym radzila jeszcze raz wyslac formularz o child benefit na odpowiedni adres..

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6010

  • marta
  • marta Avatar
ja czekałam 2 tyg , dziecko również urodzone tutaj-w zeszłym roku. Na Twoim miejscu wysłałabym ten formularz jeszcze raz albo skontaktowała się z oddziałem ds ChB

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6011

  • oh
  • oh Avatar
pierwsze slysze, zeby dzieci urodzone tutaj czekaly tak dlugo- przyjezdne tak, nawet i kilka lat.Powiinas dostacpieniadze na nastepny miesiac po urodzeniu dziecka ( nie wyplacaja za miesiac w ktorym dziecko sie urodzilo) Radze ci zadzwonic do nich (choc wiem ze to graniczy z cudem, badz wyslac do nich maila-na nie odpowiadaja w ciagu kilku godzin i zapytac czy te papiery wogole do nich doszly.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6016

  • kkkkk
  • kkkkk Avatar
A wiec owszem mozna czekac dlugo ja na pieniazki na pierwsze dziecko czekalam 3 miesiace natomiast jak urodzilam drugie to przyznali automatycznie czyli juz w ciagu miesiaca dostalam, moja znajoma na odpowiedz czekala dwa lata oczywiscie wszystko wyrownali.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6017

  • kkkkk
  • kkkkk Avatar
zaznaczam ze obydwoje urodzenie w irl

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6059

  • zainteresowana
  • zainteresowana Avatar
Tez czekalam na benefit 3 miesiace :) A dzisiaj wlasnie sie dowiedzialam ze go w tym miesiacu nie dostalam i nie mam pojecia dlaczego. Moja corka skonczyla roczek. Czy ktoras tez tak miala?? :unsure:

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6062

  • oh
  • oh Avatar
A zmienialas moze adres zamieszkania w ciagu tego roku i ich o tym nie powiadomilas? Ja kiedys mialam taka sytuacje, ze sie wlasnie przeprowadzilismy i nie wyslalam do nich listu, a oni te listy sprawdzajace wyslali na stary adres, a ze nie dostali odpowiedzi to nam w jednym miesiacu nie wyplacili. Musialam wtedy im pisac list wyjasniajacy ze nadal tu jestesmy i nigdzie nie wyjezdzalismy i w nastepny miesiac wyslali podwojny ChB

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6063

  • zainteresowana
  • zainteresowana Avatar
Wlasnie ,ze nic nie zmienialam. Nie mam pojecia co jest grane. Musze tam chyba zadzwonic :(

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6064

  • borowka
  • borowka Avatar
a nie dostalas listu z potwierdzeniem ze nadal tutaj jestes z dzieckiem? ten list pzrychodzi co jakis czas i trzeba go odesłac. jesli nie odeslesz wstzrymują wypłatę CHB.
pozdrawiam.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6066

  • mikepuch
  • mikepuch Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Boarder
  • Posty: 57
  • Oklaski: 10
Do socjala w Galway nie masz co dzwonić - rozmawiałem z ludźmi tam i oni po prostu nie dobierają telefonów. Po prostu. Jak chcesz się coś dowiedzieć to idź i pytaj. Czekac możesz nawet kilka miesięcy, ale za to jak już dostaniesz to wypłacą wstecz i wpadnie sympatyczna sumka.

Pozdro,
...

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6073

  • oh
  • oh Avatar
W tych sprawach nie dzwoni sie do socjala w Galway tylko do departamentu ChB,ale prawda jest ze ciezko sie do nich dodzwonic, choc ja sie dodzwonilam (pol godziny czekania na lini)Ponoc mozna do nich wyslac maila i odpisuja zwykle po paru godzinach-wiec sprbuj moze w ten sposob. Jesli wyslali ci list a ty go nie odeslalas to moze byc wlasnie ten powod

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6080

  • zainteresowana
  • zainteresowana Avatar
List tez wyslalam jakis czas temu i dostawalam ChB bez problemu. Tylko dziecko skonczylo roczek i bum pieniazkow nie ma. Moze to jakas nowa procedura :ohmy:

oh sprobuje z tym e-mailem. Dzieki za podpowiedz

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6081

  • oh
  • oh Avatar
nie sadze by wiek dziecka mial jakis wplyw na to. sprbuj sie z nim skontaktowac

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6082

  • manerba
  • manerba Avatar
  • Wylogowany
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
chciałabym zapytać czy to jest pierwsze i jedyne Twoje dziecko?

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6083

  • manerba
  • manerba Avatar
  • Wylogowany
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
moja mala urodzila sie w polowie maja, kilka dni pozniej otrzymalam list ze od czerwca otrzymam zasilek na drugie dziecko i rzeczywiscie w pierwszy wtorek m-ca otrzymalam zasilek; to ze szpitala wyszla informacja o nowo narodzonym dziecku i automatycznie nadano dziecku PPS i przyznano Child Benefit. Może to wygląda inaczej przy pierwszym dziecku.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6085

  • nowuk
  • nowuk Avatar
a Ty piszesz aby o child benefit, czy o early childcare supplement???? bo ten drugi zlikwidowali, tzn dopłacają do przedszkola ale to jzu jest temat na inną dyskusje.

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6086

  • oh
  • oh Avatar
ECC zlikwidowali jakies 1,5 roku temu wiec na pewno pisze o ChB

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6087

  • zainteresowana
  • zainteresowana Avatar
Tak to moje pierwsze dziecko,urodzone tutaj czyli w IE. Tez w szpitalu wszystko zalatwiane bylo i jak do tej pory problemu nie bylo z ChB. :S

O:CHILD BENEFIT 6 lata 4 miesiąc temu #6088

  • oh
  • oh Avatar
Moglo byc tez tak ze wyslali ci znow list a ty go nie dostalas, poczta czasem nie dociera Ja te listy dostaje co miesiac i juz mi sie wymiotowac nimi chce. Wiec tak jak pisalm napisz maila od razu w nim napisz ze przebywasz dalej w Irl, jesli pracujesz ty czy twoj partner napisz gdzie numer do pracy numer do GP powinno wystarczyc a w nastepnym miesiacu napewno wyrownaja

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10425

  • sso
  • sso Avatar
Witam,czy razem z formularzem na Child Benefit wypełnialiście Habitutal Residence Form?

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10427

  • kacha
  • kacha Avatar
sso napisał:
Witam,czy razem z formularzem na Child Benefit wypełnialiście Habitutal Residence Form?

nie,nigdy

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10428

  • sso
  • sso Avatar
Kacha,ale w tym formularzu który przysłano mi do domu po urodzeniu dziecka jest napisane:
,,If you are non irish national you must also complete form HRC1.''

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10429

  • goscccc
  • goscccc Avatar
sso napisał:
Kacha,ale w tym formularzu który przysłano mi do domu po urodzeniu dziecka jest napisane:
,,If you are non irish national you must also complete form HRC1.''
Witam ja mam pol roczne dziecko i takze wypelnialam zdaje sie taki form :P nie pamietam dokladnie ale mysle ze tak -wiesz skleroza nie boli :laugh: ale na bank byly pytania jak dlugo jestesmy z mezem na Wyspie .... Wypelnij wiec i wyslij im bo rozumiem , ze pytasz tak kontrolnie .

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10431

  • loki
  • loki Avatar
My wypełnialiśmy o rezydenturę wraz z child benefit i razem przesłalismy, odpowiedź przyszła i wszystko jest oki

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10443

  • sso
  • sso Avatar
Na stronie citizena znalazłam informację,że obywatele UE nie muszą tego wypełniać,więc sama już nie wiem??Pomóżcie!!Czy wy to wypełnialiście???

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10444

  • ewcia
  • ewcia Avatar
czy tak trudno odpowiedziec na kilka pytan?wypelnij wyslij, przynajmniej bedziesz miala pewnosc ze wyslalas wszystkie dokumenty.

O:CHILD BENEFIT 5 lata 9 miesiąc temu #10450

  • mama
  • mama Avatar
zrób online masz pin w liscie odp dostaniesz po 3 dniach bez wychodzenia z domu pozdr

O:CHILD BENEFIT 5 lata 4 miesiąc temu #16459

  • Maciej
  • Maciej Avatar
witam mam takie pytanie odnosnie Ch.B mianowicie wniosek złozyłem około 2 miesięcy temu na moją żonę (która ma PPS tak samo jak i mój syn) .kilka dni temu dostałem pismo z zapytaniem o pesel i nip żony oraz jej ostatni adres zamieszkania w Polsce.rozumiem że dane są potrzebne do weryfikacji czy nie pobieramy zasiłku w polsce.Tak się składa że moja żona zrezygnowała z tego zasiłku dopiero kilka dni temu.Jaka jest procedura w takim przypadku czy możemy nie dostać zasiłku??czy należałoby postarać sie o jakieś pismo potwierdzające rezygnację?z góry dziękuje za odpowiedź

O:CHILD BENEFIT 5 lata 4 miesiąc temu #16460

  • kacha
  • kacha Avatar
oczywiscie ze pismo o rezygnacji jest potrzebne wiec je doslijcie
sparwa wyglada tak ze ich to nie obchodzi ze pobieraliscie w polsce ten zasilek ale od kiedy chcecie go pobierac tu
nie radze nic zmyslac wszytsko weryfikuja takze od daty zlozenia rezygnaci i przylotu tu dostaniecie child benefit

O:CHILD BENEFIT 5 lata 4 miesiąc temu #16461

  • Maciej
  • Maciej Avatar
takie potwierdzenie dostaniemy w urzędzie??zapewne należałoby je przetłumaczyć.czy strona irlandzka kontaktując się z urzędem polskim i dostając informacje że pobieraliśmy zasiłek w momencie gdy złożyłem formę(lub że pobieramy nadal bo nie wiem jak szybko rezygnacja będzie widoczna w systemie) może nam odmówić wypłaty zasiłku??

O:CHILD BENEFIT 5 lata 4 miesiąc temu #16464

  • he he
  • he he Avatar
Kontaktują się i weryfikują wiem że to brzmi śmiesznie ale trzy lata temu dostaliśmy list z urzędu w polsce z informacja ze musimy oddać co ok 48zł plus odsetki bo wypłacono nam rodzinne jeden miesiąc a my byliśmy już tutaj razem coś ok 95zł

O:CHILD BENEFIT 5 lata 4 miesiąc temu #16467

  • kacha
  • kacha Avatar
potwierdzam co na[isal uzytkowik powyzej

dziwne ze odriazu nie zrezygnowaliscie z zasilku w polsce-wtedy oni by wam wydali ten papier od reki.teraz tez nie bedzoe problemu mozna napisac list z prosba o zaswiadczenie od kiedy nie pobieracie zasilku.
lepiej wszystko zalatwic bo upieraja sie czesto nieslusznie w polsce o zwrot zasilku....
powodzenienia

O:CHILD BENEFIT 5 lata 3 miesiąc temu #16672

  • lika
  • lika Avatar
chce wyslac form na child benefit ale nie mam potwierdzenia kiedy przylecialam do irl:/ co mam zrobic??

O:CHILD BENEFIT 5 lata 3 miesiąc temu #16673

  • @@@@
  • @@@@ Avatar
a czym przylecialas? na gape masz bilet czy cos takiego ? w tym wniosku wpisujesz tylko date i juz jejku poczytajcie sobie ludzie przepisy .....

O:CHILD BENEFIT 5 lata 1 miesiąc temu #18802

  • taka tam
  • taka tam Avatar
Mam pytanko :do ilu lat w irlandii pobiera sie zasiłek na dziecko.?Dziecko skonczyło 18 lat i kontynułuje nauke,czytałam ,ze zaiłek child benefit jest tylko do 18 lat,a jeszcze zamieza isc na studia:(

O:CHILD BENEFIT 5 lata 1 miesiąc temu #18806

  • angela
  • angela Avatar
Ja też bym chciała się dowiedzieć tego samego co taka tam. Mam 18 lat i studiuję pierwszy rok na GMIT. Czy rodzice mają szansę pobierać child benefit?

O:CHILD BENEFIT 5 lata 1 miesiąc temu #18807

  • magda
  • magda Avatar
Nie maja
Do 18 lat
Wyraznie jest to napisane
Poczytajcie citizena

CHILD BENEFIT WZNOWIENIE 4 lata 9 miesiąc temu #20720

  • Anonim
  • Anonim Avatar
witam
Kilka tyg przebywalam w Polsce, child benefit oczywiscie zostal zawieszony. Czy aby wznowic Child Benefit musze na nowo wypelniac formularz czy sa moze jakies dodatkowe formularze dla tych co im zawieszono ChB?? czy byl ktos w podobnej sytuacji?
bardzo prosze o odpowiedz

CHILD BENEFIT 4 lata 9 miesiąc temu #20721

  • kakaka
  • kakaka Avatar
Witam mi również zawieszono child benefit. A czy w międzyczasie nie dostałaś przypadkiem formu w którym trzeba podać dane lekarza lub szkoły. Mi zawieszono dlatego że nie odesłałam tego formu ani także ponaglenia który został wysłany jakieś 3 tygodnie po terminie. U mnie problem był taki że zmieniłam adres a oni przysyłali wciąż na stqry(w którym nikt nie mieszkał po nas)Dzwoniłam, pisałam maile i listy, w koncu zmienili adres po jakis 2 miesiacach. W tym czasie jednego child benefitu juz nie dostałam, zadzwoniłam przysłali już na mój adres nowy form, wpisałam dane lekarza odesłalam i na wznowienie czekałam kolejne 2 miesiace. Jeśli Ty lub ojciec dziecka caly czas byliście w IRl zatrudnieni to może problem w tym że nie odesłalaś na czas tego formu. Zazwyczaj do mnie taki form przychodzi co 3 miesiace, a jesli jest inna przyczyna to zadzwon do sekcji Child Benefit i tam powiedza co robic.

CHILD BENEFIT 4 lata 9 miesiąc temu #20726

  • jula
  • jula Avatar
a wie ktos moze gdzie w internecie mozna znalesc forme do zmiany adresu w child benefit,z gory dziekuje bo niemoge znalesc

CHILD BENEFIT 4 lata 9 miesiąc temu #20727

  • Anonim
  • Anonim Avatar
http://www.welfare.ie/EN/Forms/Documents/cb56.pdf
Ale rownież możesz wysłać zwykły list z zawiadomieniem o zmianach. Ja podawalam swoj i dziecka PPs stary i nowy adres i nigdy nie miałam problemow.

CHILD BENEFIT 3 lata 8 miesiąc temu #25466

  • ewka
  • ewka Avatar
Prosze o pomoc jestem w Irlandi od kilku lat i list podpisuje w szkole , wracam z dzieckiem do Polski ale maz zostaje jeszcze czyli ma prawo pobierac na dziecko ChB.czy musze cos zmienic,zglosic bo nie bede mogla podpisywac wszkole.jakto zaltwic?

O:CHILD BENEFIT 3 lata 8 miesiąc temu #25467

  • lena
  • lena Avatar
mozna pobierac zasilek na dziecko powyzej 18 roku. dziecko musi byc full time student. ja biore na corke ma 19 lat. druki w social welfare .

CHILD BENEFIT 3 lata 8 miesiąc temu #25468

  • Anonim
  • Anonim Avatar
Wydaje mi się ze po zgłoszeniu zabiorą ci rodzinne i będziesz dostawać kasę w pl.
Jeśli w szkole wiedza ze dziecko wyjeżdża to i lekarz będzie poinformowany.Chyba to juz weszło ze jak dziecka nie ma Irl to nie ma zasiłku.Zycze powodzenia

CHILD BENEFIT 3 lata 8 miesiąc temu #25469

  • ewka
  • ewka Avatar
Ale przeciez w angli to nie przeszlo to kiedy takie przepisy weszly w Irlandi?

CHILD BENEFIT 3 lata 8 miesiąc temu #25470

  • Anonim
  • Anonim Avatar
Musicie załatwić zmianę w chb że teraz twój partner mąż będzie pobierał dodatek na dziecko
O ile tu pracuje a wasze dziecko będzie uczyć się w Polsce
Niestety ty na siebie nie możesz przenieść tego dodatku do Polski
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.290 s.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem