Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj się

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj mnie

Załóż konto

Pola zaznaczone gwiazdką(*) są wymagane.
Imię i nazwisko *
Użytkownik *
Hasło *
Powtórz hasło *
Email *
Powtórz email *
Captcha *
Reload Captcha
wtorek, 27 grudzień 2016 14:12

Irlandczycy chcą pomagać uchodźcom, Polacy - nie

Napisane przez Tesla

Niemal połowa ankietowanych Irlandczyków (46%) jest gotowa zrobić więcej żeby pomóc uchodźcom. Badanie przeprowadzone przez Oxfam Ireland wykazało, że 2/3 mieszkańców Irlandii czuje się przytłoczona najnowszymi doniesieniami na temat kryzysu migracyjnego w Europie, a 6 na 10 osób mocno poruszają historie osób lub rodzin zmuszonych do ucieczki przed wojną.

Tymczasem 53 proc. ankietowanych przez CBOS Polaków uważa, że Polska nie powinna w ogóle przyjmować uchodźców z krajów objętych konfliktami zbrojnymi. 

Niechęć do przyjmowania uchodźców w Polsce wynika ze strachu, a ten z przekłamanego przekazu w mediach na temat sytuacji uchodźców oraz błędnego identyfikowania uchodźców z terrorystami co jest przejawem nie tylko braku elementarnej wiedzy ale i niechęci jej zdobywania.

Negatywne opinie Polaków na temat uchodźców nie są zbudowane na podstawie własnych doświadczeń (91% z nas nie zna osobiście żadnego uchodźcy) ale na podstawie wyobrażeń i stereotypów. 

Czynnikiem odróżniającym nas Polaków od rdzennych mieszkańców Zielonej Wyspy w kwestii podejścia do kryzysu migracyjnego jest poziom strachu i niewiedzy. Te w niebywały sposób pozwalają nam odsunąć w niepamięć lata gdy to Polacy właśnie opuszczali swój kraj z obawy przez prześladowaniami.

 

Komentarze  

+14 # Kalpurnia 2016-12-28 12:40
Proponowalabym autorowi tego artykulu go zdjac z afiszu zanim ktos poczuje sie obrazony i wyrazi swoja uraze dalej...Artykul szerzy stereotypy opierajac sie na wycinkach z polskiej historii ze stanu wojennego (co trwalo max 3 lata) a nie lat kilkanascie, jak kryzys migracyjny. Wsrod uciekajacych polakow NIGDY nie znalezli sie terrosrysci! Twierdzenie, ze 91% Polakow nie spotkala uchodzcy jest klamstwem. Pomagamy aktualnie tysiacom uchodzcom z Ukrainy (czego zagraniczne media nie chca widziec), dajac im domy, prace, opieke medyczna a ich dzieci posylamy do szkoly. W przeszlosci pomagalismy rowniez innym uchodzcom np. Czeczenom. Polacy bardzo dobrze rozpoznaja kryzys migracyjny i widza roznice miedzy uchodzcami a terorystami, moim zdaniem zdrowo oceniajac sytuacje i ryzyko. Polacy ukierunkowuja swoja niechec do konkretnych uchodzcow, czemu autor artykulu o tym nie wspomni? Irlandczycy zas moim zdaniem maja wielkie serce i waski swiatopoglad wynikajacy z niewiedzy niektorych faktow, co prowadzi do naiwnych zachowan...Pros ze zdjac ten artykul bo jest niesprawiedliwy i obrazajcy dla Polakow.
Odpowiedz
-13 # ja to ja 2016-12-28 15:47
Artykuł niestety obnaża prawdę. Nie wszyscy Polacy tacy są ale niestety- jesteśmy rasistami jak mało kto. Otwórz oczy/ WYstarczy wejść na fb- strona Pchli targ Dublin- Polacy tam wylewają tony jadu. Jeżeli ktoś ma inną opinię gotowi rozdrapać. Ostatnio laska napisała że szuka pojazdu - tu podane nr rejestracyjny i kolor. I komentarz- prowadził ciapaty. Do tego barwny opis że nie wie ciapaty z kim zadarł/ Ludzie już się na niego szykowali, nie znając szczegółów , bo panna nie napisała dlaczego szuka jegomościa. Już cement szykowali i siekiery. Przekrój społeczeństwa. Kupa matołów.
Odpowiedz
+6 # stefano 2016-12-29 00:04
Chyba twoj komentarz 'delikatnie' mija sie z tematem! Artykul nie jest polskich rasistach tylko o tym, ze polacy nie chca pomagac uchodzcom. A to nie dokonca prawda, tak jak to juz ktos skomentowal: Polacy chca pomagac ale nie kazdemu i nie za wszelka cene. Pomagac trzeba madrze!
Odpowiedz
-4 # ja to ja 2016-12-29 14:27
Ależ mylisz się Stefano. Nie mijam sie z tematem , bo to jest mocno powiązane. Znam głęboko w swoim mniemaniu wierzących katolików, którzy niejednokrotnie mówili że trzeba topić, topić, tępić, wytrzewić.
A co niedziela kościół i modlitwy do Boga.
Znowu powiesz , że nie w temacie, prawda?
Odpowiedz
+4 # stefano 2016-12-29 18:21
Gdzie ty bierzesz tyle zawzietosci, uporu maniaka i agresji w stosunku do katolikow?! Przetrazajace.. .
Odpowiedz
-3 # ja to ja 2016-12-29 20:20
Oj Stefano, gdzie to wyczytałeś? Znam mnóstwo katolików, mało tego mam przyjaciół katolików. Piszę tu że znam ludzi którzy mimo że są katolikami, chętnie by uchodźców potopili i powybijali. To mi się mocno nie zgadza. Bo chyba ja mam dziwne pojęcie katolicyzmu. Wg mnie być katolikiem do czegoś zobowiązuje. Nie wiem gdzie wyczytałeś że katolików nienawidzę- między wierszami?
Odpowiedz
-5 # Olafik 2017-01-01 18:51
A ja od dawna myślę, że nie zobowiązuje do niczego. Mogą sobie każde świństwo odstukać i dlatego katolicy to najgorsza zaraza współczesnego świata
Odpowiedz
+6 # help - Y suicide - N 2016-12-30 00:03
Gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości co do skutków długoterminowyc h to polecam artykuł
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4073634/Parents-MPs-call-end-politically-correct-activities-primary-school-children-ordered-learn-pray-mosque-popular-radical-preachers.html

Myślę, że żądny zdobywania wiedzy autor tego artykułu też sobie poczyta. Za 50-100 lat wszyscy będziemy muslimami
Odpowiedz
+2 # help - Y suicide - N 2016-12-30 00:50
no chyba, że będzie martwy
Odpowiedz
-7 # Olafik 2017-01-01 19:00
niech zgadnę - katol? wnioskuję po fanatycznym strachu przed tym co nieznane, tendencją do dramatyzowania i życzeniu drugiemu co niemiłe. Wszystko wam się popierdasiło. Te przykazania, które zakuwacie w wieku szkolnym wymyślono żeby trzymać w ryzach przygłupy bez moralnego kręgosłupa, a nie po to żeby je łamać i z tego was rozgrzeszać. Wieki płyną a wy ciągle nic nie rozumiecie.
Odpowiedz
+9 # help - Y suicide - N 2017-01-02 00:56
Pozwol, że bedzie mnie oceniać Bóg, a nie płatny trol, jak ktoś Cię słusznie, drogi (a może tani) Olafiku, określił. Katol ma obowiązek pomagać potrzebującym i to nie ulega żadnej wątpliwości, ale ma też obowiązek strzec swoich bliskich przed niebezpieczeńst wem. Ściąganie do Europy rzeszy muzułmanów jest ściąganiem na siebie niebezpieczeńst wa. Chcesz popełnić samobójstwo, zrób to, ale nie zmuszaj innych, żeby w imię jakichś chorych, lewackich ideałów też to robili. W Europie jest jakieś 1000 "no go" stref stworzonych przez imigrantów, władze nie wiedzą co się tam dzieje, kompletny brak kontroli. Zamieszkaj w pobliżu takiej strefy, a szybko zmienisz zdanie. Mieszkałem koło uchodźców i, zaufaj mi, z wojującego lewaka szybko zmieniłbyś się przy nich w wielbiciela onr (co i tak nie zmieniłoby Twojego statusu - nadal przygłup, tylko po drugiej stronie). Nie na strachu przed nieznanym a na doświadczeniu opieram swoje opinie. Tak samo jak ta, że lewaki, to skrajne przygłupy.
Odpowiedz
-6 # Olafik 2017-01-02 10:23
funny
Odpowiedz
+2 # Pani 2017-01-02 07:02
Zbanowac Olafika, wykuczyć. Olafik, proponuję Ci zalozyc wlasna stronę/nienawis tni z Galway.pl Umiesz jakies pozytywy w zyciu znalezc, wartosci się doszukać?
Odpowiedz
-2 # Olafik 2017-01-02 10:19
już mam ale dzięki
Odpowiedz
+12 # help - Y suicide - N 2016-12-28 21:33
Ten artykuł to stek bzdur i manipulacji.
46% Irlandczyków chce zrobić więcej by pomóc vs 41% Polaków(CBOS) akceptuje udzielenia schronienia uchodźcom. No przepaść po prostu, całe 5% różnicy.
"6 na 10 osób mocno poruszają historie osób lub rodzin zmuszonych do ucieczki przed wojną" - mnie też te historie mocno poruszają, ale przyjmowanie uchodźców nie jest rozwiązaniem problemu, ale tworzeniem nowych.
"Niechęć do przyjmowania uchodźców w Polsce wynika ze strachu, a ten z przekłamanego przekazu w mediach" - a może to w irlandzkich mediach przekaz jest przekłamany, nie informują o tym, że wśród uchodźców jest mnóstwo terrorystów - przykład: ostatni atak w Berlinie, o ataku w Kolonii w tamtym roku nie było prawie wcale.
"identyfikowania uchodźców z terrorystami jest przejawem nie tylko braku elementarnej wiedzy ale i niechęci jej zdobywania" - a twierdzenie, że wraz z uchodźcami nie przybywają terroryści jest objawem czego? Naiwnej głupoty graniczącej z szaleństwem czy czegoś jeszcze gorszego?
"Negatywne opinie Polaków na temat uchodźców nie są zbudowane na podstawie własnych doświadczeń" - moja negatywna opinia jest zbudowana na podstawie wieloletnich doświadczeń własnych, koszmar.
"Czynnikiem odróżniającym nas Polaków od rdzennych mieszkańców Zielonej Wyspy (...) jest poziom strachu i niewiedzy." tak, poziom naszego uzasadnionego strachu i ich niewiedzy - tutaj się zgadzam.
Nie wiem jak można popełnić tak wiele manipulacji w tak krótkim artykuliku, to trzeba się uczyć od tefałszenu chyba.
Odpowiedz
+2 # stefano 2016-12-29 00:07
Zgadzam sie w 100%, lepiej bym tego nie ujal.
Odpowiedz
-3 # Olafik 2016-12-29 10:00
Prawda w oczy kole
Odpowiedz
+12 # Amper 2016-12-30 09:47
Mówiąc krótko, po żołniersku:Irla ndczyków jeszcze nie potraktowali "uchodżcy"żadną bombką, ani nie rozjechali ciężarówką, ba, nawet zbiorowo nie zgwałcili. Dopiero jak to się stanie, rozum sam napłynie do głowy.pozdrawia m.
Odpowiedz
-5 # Olafik 2017-01-10 11:14
...w przeciwieństwie do Polaków, którzy swoją nienawiść do całego świata nabyli w wyniku poniesionych strat w ludziach, którzy zginęli z rąk muzułmanów. Bardzo logiczne i bardzo polskie. Prawie mi wmówiliście że Polacy to naród wybrany. Jezus też był Polakiem, co?
Odpowiedz
-10 # MeeHow 2017-01-02 10:47
Tak sobie czytam te Wasze komentarze i się zastanawiam jakim trzeba płytkim, słabym, biednym człowiekiem, żeby tak bać się innych...?

Żaden z was tutaj nie jest Chrześcijaninem i nazywając się tak - łże jak pies.
Cytat z jednego z idio..., tzn. ludzi (?) powyżej:

"Katol ma obowiązek pomagać potrzebującym i to nie ulega żadnej wątpliwości, ale ma też obowiązek strzec swoich bliskich przed niebezpieczeńst wem.”

Gó.no wiesz o tym co Katolik czy Chrześcijanin powinien zrobić. Prawdziwy Chrześcijanin przede wszystkim by pomógł potrzebującemu, a dopiero potem martwił się o siebie, czy swoich bliskich więc nie pier.olcie tu o Katolicyzmie czy Chrześcijaństwi e.

"Aby naśladować Jezusa, trzeba mieć trochę odwagi (...). Pójść na ulice naśladując +szaleństwo+ naszego Boga, który uczy nas spotkania Go w głodnym, spragnionym, nagim, chorym, w przyjacielu, który źle skończył, w więźniu, w uchodźcy i w imigrancie, w człowieku bliskim, który jest samotny". (Przemówienie Papieża podczas wieczornego czuwania modlitewnego w Brzegach, 30 lipca)
Odpowiedz
+3 # my 2017-01-13 01:04
My, Polacy, się nie boimy "innych". Nie boimy się także terrorystów. Nie chodzi o strach. chodzi o zdrowy rozsądek, którego takim lewakom jak Ty brakuje. A o chrześcijaństwi e, to wiesz tyle co Szechter o uczciwości. Porąbało Ci się trochę w głowie. To o poświeceniu swoich bliskich, żeby pomóc innym, to była Księga Hioba ze Starego Testamentu, na którym oparty jest judaizm, a chrześcijaństwo jest oparte na Nowym Testamencie. Jest coś takiego jak ordo caritatis i według tego ochrona bliskich jest duuuużo wyżej w hierarchii niż pomoc młodemu terroryście - bo, jak poczytasz sobie dokładniej, bez opierania się na lewackich propagandówkach , ponad 70% uchodźców to mężczyźni, większość z nich to młode byki, wysyłane przez ISIS. Jak w Irlandii wybuchnie wojna, to najpierw sam uciekniesz, tak jak oni to robią, czy zrobisz wszystko, żeby Twoja rodzina była bezpieczna a o siebie troszczyć się będziesz później?
Odpowiedz
-6 # MeeHow 2017-01-02 10:55
A tak żeby jeszcze dodać - to większość z tych co się tu wypowiadają “w dupie była i g.wno widziała”. Jeździłem (dużo) po krajach muzułmańskich, mieszkałem (w kilku krajach EU zachodniej) na osiedlach na których mieszkali sami muzułmańscy imigranci i NIC nigdy mi się z ich powodu nie stało. Fakt dostałem wpie.dol kilka razy, ale to akurat zawsze było w Polsce od grupek takich debili co to krzyczą “do gazu!” albo “je.ać ich!” itp.

Powtarzam raz jeszcze - w dupie byliście, g.wno widzieliście i w dodatku macie mózgi jak gąbka - co wam powiedzą, to wciągacie i bierzecie za swoje. Przypomnicie sobie moje słowa za 20-30-50 lat, jak wokoło ludzie będą się dziwić że takie melepety chodziły kiedyś po świecie, a wy będziecie udawać że wy tacy nie byliście. Tacy jak wy kiedyś oburzali się na równouprawnieni e czarnych czy homoseksualistó w. Jesteście gatunkiem oczekującym na naturalne wymarcie. Tak jak wszyscy inni rasiści, homofoby, czy mizogini. A ja będę siedział z boku i patrzył jak powoli znikacie...
Odpowiedz
-7 # ja to ja 2017-01-02 11:09
W samo sedno. Brawo. Dziękuję , że nie jestem sama 8)
Odpowiedz
-7 # MeeHow 2017-01-02 11:24
Nie jesteś - nie martw się. Wiele jest osób które myślą normalnie, a nie jakby mentalnie pozostali w XII wieku.
Problem w tym że smród bardziej czuć niż bratki, a większość tych którzy żyją pozytywnie, a nie w strachu - nie chce się brudzić, wypowiadając publicznie w takim gronie...
Pozdrawiam! :)
Odpowiedz
+2 # luna 2017-01-05 12:52
Tu nie chodzi o religie jaka sie wyznaje, te chrzanienie o chrzescijanach, katolikach ze sa tacy i owacy to tylko zaslona ludzkiego ciemnogrodu, lewactwa i naiwnosci. Tu nie chodzi o fakt czy ktos opowiadada sie za muzulmanami czy nie. Mamy w PL muzulmanskich tatarow i nikt ich z PL nie przegania! Tu chodzi o MENTALNOSC i WYCHOWANIE polaczone z kultura nienawisci do innowiercow, co reprezentuja ludzie z bliskiego wschodu (z malymi wyjatkami). Kto madry uczy sie z kart historii, o sile narodu stanowi nie kultura, jezyk czy religia a ZIEMIA, dlatego cala ta masa ludzi ciagnie do EU zeby 'zajac' nowa ziemie (tak to maja wyjasniane w swojej propagandzie). Oni nie chca sie wtapiac w nasze spoleczenstwo czy religie oni chca przyniesc bliski wschod do nas, co bedzie oznaczac nasz upadek. Kto ma watpliwosci, niech poczyta o WEDROWKACH LUDOW historia przez stulecia zatacza kolo! Mieszkalam w Niemczech i przez chwile w Austrii wiec mam SWOJE doswiadczenie, ktos kto twierdzi, ze emigranci 'wzbogacili kulturowo' te kraje, powinni sie leczyc psychiatrycznie . Strach towarzyszacy niektorym obywatelom tych krajow jest tak wielki, ze niektorzy z nich mysla o emigracji...Nie ch co niektorzy z was sie zastanowia co pisza, bo pojecia nie maja o istocie problemu...
Odpowiedz
+7 # miras 2017-01-02 22:55
...cos czuje ze te wytarte glany jeszcze nie raz zaloze...
Odpowiedz
0 # jak 2017-01-04 12:20
Niezły artykuł wszystko można przeinaczyć !!! Dobrze ,że redaktorek taki douczony i dążąy do wiedzy!!
Odpowiedz
-1 # uma 2017-01-04 19:48
yyyy, czyli ze niezly czy odwrotnie?
przeinaczone tzn ze niewiarygodne zrodla?
czy sposob zbierania danych przez cbos jest niewiarygodny?
czy moze nie chodzi o niewiarygodne tylko NIEWYGODNE?
czyli ze polacy jednak CHCA pomagac uchodzcom a nie jak pisze redaktorek?
po komentach widac ze chyba nie przeinaczone dane wstawili w artukul.
Odpowiedz
-7 # ja to ja 2017-01-05 10:31
Dokładnie. Szczególnie zachowanie naszych rodaków po tym co stało się w Ełku świadczy o tym jacy jestesmy tolerancyjni. Z młodocianego bandyty robią bohatera walczącego o czystość rasy. Na fb nawet strona ku jego czci powstała. Bo gnał ciapatych. I to nie jest odosobniony przypadek. Jak ludzie sie zachowują...
Odpowiedz
+5 # luna 2017-01-05 12:41
Zobaczymy jak ty bedziesz spiewac, jak cie kto (niekoniecznie ciapaty) zacznie z nozem ganiac...
Odpowiedz
-11 # ja to ja 2017-01-05 14:56
Za darmo go to nie spotkało. Ja nikogo nie okradam i nie prześladuję.
Odpowiedz
+4 # Piterrrrrek 2017-01-07 22:53
Puknij się w głowę. Człowiek został zamordowany. Dokonano na nim samosądu. Zastanów się co ty wypisujesz.
Odpowiedz
0 # ja to ja 2017-01-08 11:04
Oczywiście że został zamordowany, nie przeczę. Twierdzę tylko , że nie był on potulnym barankiem a kryminalistą skazanym za rozboje. Ludzie się go bali. Akcja- reakcja.
Odpowiedz
+1 # Olafik 2017-01-07 21:43
Nic nie usprawiedliwia morderstwa ale każdy człowiek "ciapaty" - jak to mówicie czy nie, ma granice wytrzymałości. Bandyci czują się teraz w Polsce bezkarni bo mają na górze kumpli.
Odpowiedz
+3 # Piterrrrrek 2017-01-07 22:51
Kretynski artykul. W badaniach opinii, zadano dwa różne pytania. Nie są porównywalne, co innego czuć sympatię, albo martwić się o kogoś, a co innego uruchomić niekontrolowany napływ ludności do kraju. W Polsce jest cała masa napływowej ludności, już obecnie, z Europy środkowo - wschodniej i z Azji. To, że w Polsce jest większa jednolitość kulturowa, religijna czy rasowa wynika z faktu, iż Polska nie posiadała kolonii tak, jak inne kraje europejskie. Tamte kraje w zamian za rabowanie innych z ich surowców i wykorzystywania ich taniej siły roboczej pozwalali osiedlać się obywatelom państw podbitych w ich krajach. My takich długów spłacać nie musimy. Dobrze Wam radzę, zamiast pluć we własne gniazdo i wyzywać się nawzajem, lepiej zacznijcie bronić dobrego imienia Polski na arenie międzynarodowej . Co tydzień w Stanach jest wydawana książka opisująca jak to Polacy zrobili holocaust. Polska, jedyny kraj w którym nie było rządu kooperującego z niemieckimi nazistami, jest stawiana jako kraj, który systematycznie mordował inne narody. Polecam poszukać na fejsie, Polish Media Issues. Szanujcie się ludzie, wszyscy mówimy jednym językiem.
Odpowiedz
0 # luna 2017-01-11 12:28
Ja tez nie rozumiem tej nienawisci, Polakow do Polakow. Ludzie nie maja pojecia czasami, jak sie pluje na nasz narod na swiecie (i to za przyzwoleniem). zamiast bronic nas i prawdy historycznej to ze soba walczymy, niewiarygodne!
Odpowiedz

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem