Bank of Ireland ostrzega przed oszustami. Jak nie dać się oszukać.
Galway.pl 25 stycznia 2019
Bank of Ireland na Twitterze po raz kolejny ostrzega swoich klientów przez oszustami, którzy podając się za pracowników BOI dzwonią lub wysyłają wiadomości email do klientów banku w celu wyłudzenia danych dostępu do bankowości elektronicznej.
Najstarszy działający bank w Irlandii przypomina że nigdy NIE:
- wysyła sms ani emaili z bezpośrednim linkiem do strony logowania
- wysyła sms ani emaili z bezpośrednim linkiem do ostatniego wyciągu elektronicznego
- prosi o natychmiastowe kliknięcie w link w związku z podejrzaną aktywnością na koncie
- prosi o podanie pełnego 6 cyfrowego PINu 365 lub danych do Business On Line
- prosi o wysłanie pieniędzy w celu ochrony przed scamem
- prosi o podanie danych do logowania w wyskakującym okienku
- dzwoni z wymogiem dokonania przelewu na inne konto
O co natomiast może nas poprosić przedstawiciel banku przez telefon:
- 3 losowe cyfry z 6 cyfrowego PINu 365 (nigdy mniej, nigdy więcej)
- pełny user ID do bankowości elektronicznej
- Twoją datę urodzenia LUB 4 ostatnie cyfry Twojego numeru telefonu
Jeśli otrzymasz podejrzany telefon lub email skontaktuj się z bankiem przez email: 365security@boi.com
Szczegółowe informacje na temat zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z usług banku znajdziecie na stronie Bank of Ireland.